یکی از محصولات پرفروش شرکت سایپا که در چند سال اخیر توانسته است، در میان مردم به محبوبیت بالایی دست پیدا کند، خودروی کوییک است که ظاهر جذاب تری نسبت به تیبا دارد .
این خودرو در ابتدا به صورت تک رنگ به بازار وارد شد و پس از مدتی در نسخه ۲ رنگ یا سری آر نیز وارد خط تولید شد که همانند نسخه تک رنگ مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.
پس از آن شرکت سایپا اقدام به تولید نسخه اس این خودرو کرد که تفاوت هایی با نسخه معمولی و آر دارد. در ادامه به تفاوت های کوییک و‌ کوییک اس می پردازیم .

تفاوت‌های کوییک و کوییک اس در لوازم اسپرت

یکی از تفاوت های کوییک و‌ کوییک اس تفاوت بین سپر این ۲ خودرو می باشد .
سپر کوییک اس دارای دو خط مشکی رنگ می باشد که الهام گرفته از یوز ایرانی می باشد اما کوییک معمولی سپر ساده تری دارد .
کوییک اس چراغ روز یا همان دیلایت دارد اما در کوییک معمولی دیلایت وجود ندارد .
در قسمت عقب خودرو تفاوت ظاهری خاصی اعمال نشده است.

تفاوت های داخلی کوییک و کوییک اس

یکی از تغییرات به‌وجودآمده درون کابین، که بیش تر از همه با اولین نگاه مورد توجه قرار می گیرد، متفاوت بودن غربیلک فرمان است. غربیلک نسخه S دارای طرح D مانند است و قسمت مرکزی آن با نسخه معمولی، فرق دارد و قابلیت اتصال کنترل فرمان و‌ کروز کنترل دارد، لازم به ذکر است که غربیلک فرمان کوییک و تیبا شبیه به هم است.
صفحه کیلومتر کوییک اس یک صفحه دیجیتال قرار دارد و صفحه کیلومتر متفاوتی نسبت به کوییک معمولی دارد .
همچنین دکمه های سمت چپ داشبرد از شکل بیضی به شکل مربع در آمده است که علت آن افزایش دکمه ها جهت کنترل بخش های بیشتر می باشد .

تفاوت کوییک و کوییک اس

تفاوت های فنی بین کوییک و کوییک S در چیست ؟

  1. تفکیک ECU موتور از BCM و جابه‌جایی ECU موتور از درون کابین به زیر کاپوت
  2. به‌کارگیری از دریچه گاز برقی به جای دریچه گاز سیمی برای کوییک S

کوییک اس دارای سیستم برقی مالتی پلکس می باشد . مالتی پلکس در واقع یک سیستم چند جزئی است که بخش‌های برقی و الکترونیکی خودرو را شبکه‌سازی می‌کند.در این سیستم یک واحد پردازشگر مرکزی به نام BSI (واحد کنترل‌کننده مالتی پلکس ) وجود دارد و هرگونه سیگنال و فرمانی که بین سنسورها و عملگرها و ECU خودرو ردوبدل می‌شود، ابتدا به BSI وارد و پردازش‌ شده و سپس به قسمت مورد نظر ارسال می‌شود . در واقع سیستم برق حساس تری نسبت به کوییک معمولی دارد . به همین دلیل بر روی کوییک اس دزدگیر و‌ gps به صورت فابریکی قابل نصب نمی باشد . بسیاری از اسپرت فروش ها ، سوکت پژو را برای نصب دزدگیر بر روی کوییک اس پیشنهاد میکنند ، اما توصیه ما این است که از این دو آپشن (به دلیل تولید نشدن سوکت سایپایی مناسب سیستم برق مالتی پلکس ) بر روی خودرو استفاده نشود .

ما در تیبا کلاب علاوه بر داشتن لوازم اسپرت کوییک و کوییک اس، نصب این لوازم را نیز در آدرس: تهران، خیابان حسام الدین، خیابان افتکاری، پلاک 16 و 18، با نیروهای مجرب انجام خواهیم داد.